Activităţi
Activitati prevazute in Curriculum pentru Invatamantul Prescolar
- Domeniul limba si comunicare
- Domeniul stiinte
- Domeniul om si societate
- Domeniul estetic si creativ
- Domeniul psihomotric
Activitati extracurriculare
- Serbari scolare
- Concursuri: cultural artistice, creatii plastice, cultura generala
- Celebrarea unor sarbatori nationale prin activitati cu invitati, plimbari, concursuri
- Expozitii pe diverse teme
- Vizionari spectacole
- Aniversari si onomastici
- Vizite la : Fabrica de paine, Fabrica de timbre, Fabrica de ciocolata, Fabrica de
jucarii din lemn, Cofetarie, Aeroport, Aerodrom, Teatre, Muzee, Circ etc.
Servicii psihologice
- Serbari scolare
- Concursuri: cultural artistice, creatii plastice, cultura generala
- Celebrarea unor sarbatori nationale prin activitati cu invitati, plimbari, concursuri
- Expozitii pe diverse teme
- Vizionari spectacole
- Aniversari si onomastici
- Vizite la : Fabrica de paine, Fabrica de timbre, Fabrica de ciocolata, Fabrica de
jucarii din lemn, Cofetarie, Aeroport, Aerodrom, Teatre, Muzee, Circ etc.
Domenii experentiale
- Domeniul stiinte
- Domeniul limba si comunicare
- Domeniul om si societate
- Domeniul estetic si creativ
- Domeniul psihomotric
Teme anuale de studiu
- Cine sunt/suntem ?
- Cand/cum si de ce se intampla?
- Cine si cum planifica/organizeaza o activitate?
- Cum este/a fost si va fi aici pe pamant?
- Cu ce si cum exprimam ceea ce simtim?
- Ce si cum vreau sa fiu?
Temele anuale de studiu prevazute in Curriculumul pentru Invatamantul prescolar incearca sa acopere continuturile care pot fi abordate cu copiii prescolari intr-un an de studiu, tinand cont atat de particularitatile de varsta ale copiilor, cat si de maiestria si creativitatea cadrelor didactice.
Achizitiile inregistrate pe parcursul derularii activitatilor din gradinita, vor fi vizibile in cunostintele nou-insusite de copii, in deprinderile si atitudinile comportamentale dobandite, in pregatirea lor pentru scoala, acest progres evident fiind o rasplata meritata, atat pentru educatori, cat si pentru parinti.
Obiectivele generale ale educaţiei in Gradinita MINIPLAY
- Dezvoltarea integrală normală şi deplină a copilului, valorificandu-se potenţialul fizic şi psihic al acestuia, respectandu-se ritmul propriu de dezvoltare al acestuia, nevoile sale afective şi specificul activităţii sale de bază – jocul;
- Dezvoltarea capacităţii de a interacţiona cu alţi copii, cu adulţii şi mediul pentru a dobandi cunoştinţe, deprinderi, atitudini şi conduite noi. Încurajarea explorărilor, exerciţiilor, încercărilor şi experimentărilor, ca experienţe autonome de învăţare;
- Descoperirea de către fiecare copil a propriei identităţi, a autonomiei şi dezvoltarea unei imagini de sine pozitive;
- Sprijinirea copilului în acumularea cunoştinţelor, capacităţilor, deprinderilor şi atitudinilor necesare acestuia la intrarea în şcoală şi pe tot parcursul vieţii.
Dezvoltarea
Dezvoltarea socioemoţională
- Copilul pregătit pentru şcoală trebuie să fie:
- sigur de sine, prietenos, capabil să dezvolte relaţii cu copiii de varsta lui
- capabil să se concentreze şi să ducă la bun sfarşit o sarcină
- capabil să comunice stările lui afective: supărare, frustrare, bucurie, satisfacţie
- capabil să asculte cerinţe şi indicaţii şi să fie atent.
Dobândirea identităţii de sine
Cunoaşterea de sine şi interacţiunea cu ceilalţi, copii şi adulţi
Asumarea responsabilităţii pentru sine şi pentru ceilalţi
Respectarea regulilor şi rutinelor, respectarea celorlalţi şi asumarea iniţiativei
Comportament prosocial
Demonstrarea empatiei, a înţelegerii celorlalţi prin împărtăşire cu ceilalţi
Dezvoltarea fizică
Dobandirea controlului asupra motricităţii grosiere
Mişcarea conştientă şi deliberată a muşchilor mari ai corpului, în special mainile şi picioarele; asigurarea echilibrului şi a stabilităţii, realizarea de alergări, sărituri, sărituri peste obstacole, ocolirea obstacolelor, precum şi mişcări de manipulare, de exemplu aruncări, împingeri, prinderi.
Dobandirea controlului asupra motricităţii fine
Utilizarea şi coordonarea muşchilor mici ai mainii şi folosirea lor cu dexteritate; pe măsură ce se dezvoltă muşchii mici, copiii capătă abilităţi de autoajutorare, de manipulare a obiectelor mici, precum foarfecele şi instrumentele de scris. Motricitatea fină se dezvoltă ulterior celei grosiere.
Dezvoltarea cognitivă
Ascultarea şi vorbirea
Utilizarea limbajului oral pentru a comunica cu ceilalţi, îmbogăţirea vocabularului, dezvoltarea capacităţii de exprimare, înţelegerea mesajelor transmise de ceilalţi, participarea la o conversaţie, utilizarea limbajului pentru soluţionarea situaţiilor. Pe măsură ce copiii învaţă să asculte şi să vorbească, ei capătă autocontrol şi control asupra mediului, interacţionează eficient cu ceilalţi şi pot strange din ce în ce mai multe informaţii.
Citirea şi scrierea
Inţelegerea semnificaţiei limbajului scris, înţelegerea scopului materialelor scrise şi cum se citesc, familiarizarea cu alfabetul, cu literele şi cuvintele scrise. Cand încep să citească, copiii cuceresc o nouă lume a informaţiilor, inclusiv cea a imaginaţiei. Scrierea le dezvoltă memoria, comunicarea şi înţelegerea.
Învăţarea prin soluţionarea problemelor
Copiii observă evenimente în jurul lor, fac predicţii, testează soluţii posibile, învăţarea trece dincolo de observarea faptelor. A cunoaşte cum pot fi folosite cunoştinţele dobandite ajută la o continuă învăţare.
Dezvoltarea gândirii logice
Copiii colectează informaţii referitoare la obiectele din mediu şi relaţiile dintre ele prin comparare, clasificare, seriere, numărare, măsurare şi prin identificarea de scheme şi modele.
Exprimarea simbolică
Copiii utilizează obiecte în moduri diferite, le dă nume diferite astfel că o ceaşcă poate deveni un telefon sau o linguriţă un avion; el joacă rolul mamei sau al unui pompier, redă lumea prin desene sau afişe, realizează un grafic al schimbărilor vremii într-o săptămană sau lună, sau un desen cu întamplările unui personaj dintr-o poveste. Aceste reprezentări şi simboluri permit copiilor să evadeze din realitatea adevărată şi le stimulează imaginaţia şi capacitatea de a explora idei abstracte.